26 September, 2010

Ragam manusia

 Apa yang di tulis adalah just my 2 cent..harap maklum...


1. Cakap Tak serupa Bikin
    itu tak boleh, ini tak boleh, tapi diri sendiri tu buat juga kan?

2. Pot telling the Kettle Black
    Need i say more?

3. Mengata dulang paku serpih, mengata orang, dia yang lebih...
    Kita nak buat baik, cara kita...being ourselves , beriya kena kutuk..  lepas tu, dia yang pulak yang EXTRA  dan terlebih...

4. Dulu kata kat orang, pastu, sekarang dia yang buat
   Allah maha Adil, What you give, you get back.... or dulu kutuk orang buat mcm tu, then sekarang u   sendiri yang buat  kan.... malah, u buat lebih dari yang i buat...

5. Cara kita kononnya salah, Cara dia saja yang betul...
    Kita nak buat A, takkkk.... buat la cara B... ( walaupun kita tau cara B tu terang terang dah salah...)

6. Bersangka buruk...

    Why oh Why, Ya ALLAH ?.....


Ya ALLAH, Ya Tuhan ku... engkau memberi aku sepasang mata untuk melihat, sepasang telinga untuk mendengar, sekeping Hati dan juga Otak untuk berfikir... Aku menlihat, aku mendengar, aku berfikir... tetapi, di dalam hati, sakitnya siapa yang tahu? Hanya engkau yang Tahu, Ya ALLAH.. dan sesungguhnya hanya engkau lah yang dapat memberi aku kekuatan untuk menempuhi segala dugaan yang engkau berikan. Namun, aku tetap bersyukur dengan petunjuk yang engkau berikan pada ku... Kuatkanlah semangat ku, Bantulah aku menjalani dugaan mu ini ya ALLAH....... Amin....



tetiba sayu hati bila terbaca komen Miss Olyn di shout out box tu...

P/S : Malas nak buat entry entry EMO nih... tapi kalau asyik di asak mcm punching Bag, mana nak tahan... I am only human, bukan Malaikat... Kadar kesabaran ada tahapnya... Jangan nanti meletup mcm gunung berapi...buruk padahnya.. masa tu, dah tak ada gunanya lagi dah...






teringat pulak movie ni hehehe

No comments: