22 July, 2010

underwear...

Kisah ini adalah kisah benar yang terjadi di sebuah kedai karpet di Shah Alam.

Mak saya mengajak saya mencari karpet. Jadi Oleh kerana saya tgh take five dari membuat kerja kerja saya, saya pun ikut lah..

Sampai di kedai, Mak pun terjumpalah karpet yang dia berkenan, tapi kaler yang dia nak tak ada pula...

berikut adalah perbualan diantara Mak dan orang peniaga Karpet itu

Peniaga Karpet : Angkat ini la kak...Ini banyak cantik..
Mak : Ya saya tau, ini baaanyak cantik.. tapi dia punya kaler saya tak berkenan la..
Peniaga karpet : Ala, angkat ini hijau punya la, saya ada satu lagi biru punya, baaanyak cantik juga..
Mak : Tak boleh la... Ini kaler smua tarak macth saya punya rumah...You tak da lain kaler ka?
Peniaga : Tak da, Ini dua saja last..
Mak : Lain kedai you tada ka? atau ada Lain stock mau mari ?
Peniaga : Tada la Kak... Ok, Kakak mau kaler apa?
Mak : Maroon itu macam... ( sambil menunjukkan kearah sekeping karpet maroon berbunga bunga di dinding kedai)
Peniaga : Ok, Nanti a... saya telefon tanya skejap.
Mak : Okay, U tanya tengok.. Saya tunggu..

agak agak dalam 5 ke 10 minit...

Peniaga : Ok kakak, saya suda panggil itu orang angkat merah punya mari sini. Kakak Deposit mau bayar berapa dulu?
Mak : Eh, saya mau tengok dulu.. nanti tak cantik ka, Tak pa, saya pegi Makan dulu, nanti saya satu kali mari sini tgk itu Karpet balik la...
Peniaga : Aiyooo Kakak, itu karpet sana PJ mau mari.
Mak : PJ mau angkat mari, saya makan sekejap la, Saya tarak tipu la... saya mau itu karpet..
Peniaga : Ok Ok.. kakak kasi kakak punya telefon number, itu karpet sampai, saya call
Mak : You kasi you punya number la, saya call you ( Mak tak gemar bagi number dia kat org kedai..hehe)
Peniaga : Ok..Ok..
dia pun masuk dalam ofice amik kad dia dan bagi kat kami..sementara kami berjalan nak keluar kedai...

Fon peniaga tu Berbunyi...dia pun jawab dgn jawapan pendek dan selesai. Tiba tiba,

Peniaga : Kakak, Underwear...
Mak : Haaa ?
Peniaga : Itu Karpet UNDERWEAR...
Mak : OOO.... ( looking at me sambil ulang perkataan underwear dengan perlahan dgn muka menahan nak gelak...)
Me dah tergelak kecil sambil menahan nak gelak besar...

Underwear : ON ThE Way...

ok ok , enaff gelak gelak.. saya nak sambung buat kerja hehehe

2 comments:

sambal hijau..cream cheese said...

Ur story remind me of ain's version..."maktam...ibu kata dia dah underway..suruh maktam ready..."..hahah

Ammi Sara said...

hehehehe..underwear undewear,
tu lah style abg alim, dia kan suka melawak camtu la..if nak balik kg, kol mak dia cakap kitaorg underwear ni, huhuhu