04 October, 2008

Sleepover Party at Suzie's

We went to Suzie's for dinner. Yours Truly arrived early with ikan bilis and cili padi kering to make 'Nasi Impit Goreng' ( I am still waiting for suzie to mail me the photo he..he...). Plus we need to habiskan all the lauks yang di tapau dari open house rumah Zul smlm.
Tuan rumah yang paaaaling berjaya....Mak Tam Suzie....

After dinner, while lepakking, suddenly smua agreed to stay overnite kat rumah Suzie since Bushra balik Melbourne for the weekends and Suzie tak sure Azie her housemate will balik ke tak malam tu. Smua orang agree nak balik pi amik assignment lah boleh buat kat rumah Suzie. =P


So, me, Izati and Nadya lari balik rumah masing masing and took everything we need such as comforters, toothbrush, lap tops,

sleeping bags, comforters, selimut, laptops

Nadia ready for sleepover...

and yang penting, malam tu, kita ada Ice cream ( izatti's stock) , strawberry, Kiwi ( Thanks to Pak Supir/Pak Imam kerana memberi kami buah buahan itu beberapa hari sebelumnya yang mana, separuh sudah di bawa Suzie ke rumah encik Talib....he..he...). Bila girls dah berkumpul, tak sah la kalau tak de Ice cream, chocolate and other stuff.
Sleepover/ Girls Gathering essentials = Pods, Ice-cream, Choco sauce ( di ganti dgn Nutella)

So, kami pun lapangkan hall Suzie and lay down our comforters. Semua orang tiba tiba teringat kat kampung masing masing and dah lama smua orang tak tidur lambak mcm ni... he...he...he.... so bila sesekali buat macam ni, seronok la jugak... Tido lambak kat Adelaide...he..he....

You can see Nadia's journal on her selimut brown tu....

Nadia and me, our usual habit....

Nama pun Sleepover party, 'Girls night in', ada ada aja project kami.... Buat facial Mask la pulak... So, again, i ran home with Nadia and take Avocado in my fridge ( ingat nak buat salad, tapi jadi Mask pulak...he..he....) then off to Nadia's to take honey and scrub.

Avocados, Australian Honey from Woolworths ( we are...we are.... the Fresh food people)


So Cik Nadia pun mix Avocado with egg white to make the mask. But before pakai mask, kena scrub muka dulu dengan................

ehe...he...he..... NOT !!!!!

dgn ni la....


So, sessi memakai mask pun berjalan dgn lancar dengan Cik Nadia menjadi 'amoi facial' he..he..he.. While waiting for the mask to dry, we watch Texas Rangers on TV, ada Ashton Kutcher, Usher, Dylan McDermot, Jason Van der Beek, Rachel leigh Cook ( smua yang menarik menarik)
Lepas wash off the mask, sambung lagi tgk Texas Rangers, but then, Texas Rangers pulak yang tengok kami. Smua tertido. Izati yang paling awal berlayar dulu ke Texas.....he..he..he....

That was our first sleepover party. it was a memorable one. Sembang dgn Suzie, tak sedar makan the strawberry and kiwi with nutella sampai licin, kesian Nadia, kami terlupa kat dia.... Suzie kata, kalau kat Malaysia makan Pelam cicah kicap, tapi kat adelaide, kita cicah Strawberry and Kiwi okkhay.....!

And the next morning, after kemas kemas, kami pun balik ke rumah masing masing......ewah....
Nadia ready to go home after sleepover.....

Girls......what a fun way to spend Malam Raya ke tiga.....

23 comments:

amirulhusnitekpi said...

ada guna gak aku beli buah haritu...tapi nasib baik aku tak beli avocado...hangpa makan dak facial mask tu bila dah habis?? membazir weeiiii....

paan said...

mlm korang tido gerenti snore 1 bandar denga..hahahahha

What's luv gotta do ? said...

Amirulhusnitekpi : dah jadi facial mask,bila put on your face it will be keras when dah dry. cannot eat one, but the skin jd soft moisturized lah.... you should try one day...he..he...Btw, thanks for the fruits

Paan : Woih !!! Paan Jahat !!!

tisjustME said...

i bawak journals tapi haprak... tak tgk langsung.

btw paan, ur sis ngn suzie buat "orchestra" owhkaay.. i jer sorang yg tak dpt tido.

Anonymous said...

oiii...kureng asam ko nadia..u pun sama gak join okestra malam tu...cuma bunyi u and zati...ala2 bunyi harmonica je..i terpikir la gak rekod bunyi tu..tapi gelap sangat!!tak jumpa kamera

tisjustME said...

wey.. sorry skit. aku ader living proof yang mengatekan aku tak mengeluarkan sebarang bunyi time tidooo okaay? hahaha...

amirulhusnitekpi said...

humph...semua tak leh percaya punya...aku juga yg the embodiment of a silent sleeper... :)

Anonymous said...

nadia..u punya living proof tu tak leh pakai..hahahah

tisjustME said...

nak jugaaak orang tua nih...

Anonymous said...

aah ler..dia nakkk gak mencelah mana yg dia enterprem kat gambaq aku tu...rosak gambar aku...

amirulhusnitekpi said...

apa la suzie...kan kena marah dengan si nadia lightning..eh...nightingale tu...muahahaha...sabau...sabau...

Anonymous said...

weh..mirol aku rasa perkataan magic "org tua" yg nadia pakai tu merujuk pada hang...igt balik..ayat powerr nadia kat hang....huhuhu

paan said...

haha,jika kakakku yg buat orkestra,..well,there's relevancies...hahhaha

What's luv gotta do ? said...

WOit Paan !!! SADAP YOU ! =p

amirulhusnitekpi said...

poweer?? power mender?? sticks and stones can break my bone...Nadia tarak apa2..muahaha...(ampuunn lightning eh nightingale!! ookaayyy)

Anonymous said...

mirol..if only the stick and stones can breaks ur bone..then nadia will be the most powerfull person who'd be able doing tht among us..wakakak

amirulhusnitekpi said...

iyer kaa??? ni sah pasai dok pi pulaih stering keta abg Mie ni...biceps dan triceps dah berketui macam Arnold Susahbetuiejanama tu ka???

tisjustME said...

ey... aku lepas tau buat u-turn bawak keter tu. hish pak tua..pak tua... jgnla prasan biceps n triceps tu beketui2, lemak hang ja yg terketaq-ketaq bila pulaih stering tu...kihkihkih...

amirulhusnitekpi said...

kah..kah..kah...sambil menaip ni sambil aku tahan gelak...

weiii...dahsyat hang noo...sat ja belajaq dah pandai loqlaq kat aku balik dengan loghat utara...tabiikk sprriingg owhkaayyy!!!

but for your info...proportion lemak dengan muscle aku well-balanced... :)

Anonymous said...

aku quote balik ayat nadia.."lemak hang ja yg terketaq-ketaq bila pulaih stering tu...kihkihkih..."...hahhah kalu aku lecturer..aku akan bg HD kat nadia ngan jawapan dia nih.....kan aku kata..nadia mmg power

amirulhusnitekpi said...

alaah....takat ketaq lemak tarak hal...tapi memang lawak gila cara Nadia tulis tu...keh...keh...lepaih ni kalau aku tengok muka Nadia, mesti teringat pasai lemak terketaq ni...muahaha...

tisjustME said...

ouih.. siot jek pak tua nih.. takya tengok muka aku ingat lemak2 yang terketaq2. baik ko ingat bg aku discount time silat dpn aku sok. haha

amirulhusnitekpi said...

fuh...siap pikiau pasai tu dah ka?? hehe..bila weei..bila?? 2010?? amiinnnn....

discount?? weii aku..eh..sat noo...lemak tiba2 terketaq...ok...kan aku dah kata hang bayaq tol jer...kahwin kat mana? noghori nine?? alaa..pergi balik takat RM 300 jer...kan..kan?