03 September, 2008

Luv's Tazkirah Ramadhan 2 - Jangan Sekali Berputus Asa....

MENGAPA TAK DAPAT APA YG DI IDAM-IDAMKAN?

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan
boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu,
Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-Surah Al-Baqarah ayat 216-



MENGAPA UJIAN SEBERAT INI?

"Sesungguhnya sembahyang itu amatlah berat
kecuali kepada orang-orang yang khusyuk"
-Surah Al-Baqarah ayat 45-


APA YANG DI DAPATI DRPD SEMUA INI?

"Sesungguhnya Allah telah membeli dr org2 mu'min, diri, harta mereka
dengan memberikan syurga utk mereka... ..
-Surah At-Taubah ayat 111-

YA ALLAH, AKU TIDAK DAPAT MENAHAN DUGAAN MU…….

"..dan jgnlah kamu berputus asa dr rahmat Allah. Sesungguhnya
tiada berputus asa dr rahmat Allah melainkan kaum yg kafir."
-Surah Yusuf ayat 12-



KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?

"Cukuplah Allah bagiku, tidak ada Tuhan selain drNya. Hanya kepadaNya
aku bertawakkal."
-Surah At-Taubah ayat 129-


" Ya Allah, aku bersyukur dengan segala rezeki dan kurniaan Mu. Aku bersyukur dengan sepasang mata, sebatang hidung, sepasang telinga dan mulut yang boleh melihat, menghidu, mendengar dan bertutur dengan sempurna. Hanya engkaulah yang memahami dan mengerti dugaan dan cabaran terhadap hamba Mu ini. Pada Mu ku pohon kekuatan dan keimanan yang berpanjangan untuk aku terus tabah dan kuat menghadapi dugaan Mu.
Hanya Engkaulah yang Maha mengetahui dan mengasihani

Aminn..............."


No comments: